Výstava „Turínské plátno – podoby Kristovy tváře“ představuje fotokopii nejslavnějšího zobrazení Kristovy podoby. Mimořádná příležitost ke shlédnutí pohřebního rubáše, jehož vznik zůstává v mnoha ohledech dodnes otevřenou otázkou, je obohacena několika originálními malbami, objevenými v brněnské diecézi. Velmi zajímavý je obraz s námětem, ale i s textem Abgarovy legendy. Sugestivní barokní veraikon s tváří trpícího Krista doplňují grafické listy a příklady tak zvaných pravých obrazů od počátků tohoto ikonografického typu. Překvapením – nejen pro znalce – je iluzivní veraikon Gabriela von Maxe s Kristovou tváří a těžko popsatelným dojmem otevírajících se očí. Dnes nezvěstný obraz z roku 1874, zastoupený na výstavě dokonalou litografií, umělce ve své době proslavil po celé Evropě.
Výstava probíhá v kryptě pod Petrovem.
Odkaz na plakát k výstavě